torsdag 4 januari 2018

Pastorskåpet och rumrotation






Hej bästa ni!

Mörkret består, och längtan efter solen är enorm! Men jag försöker fota här hemma så gott jag kan. Gryniga bilder blir det, dock. I mitt pastorskåp blandas diverse spetsar och dukar med alla mina magasin av Jeanne D Arc Living. Jag har vartenda ett sen starten. I år kommer numren att ges ut varannan månad (tror jag) Jag vet inte om det har med det att göra, men stilen är inte lika populär nu som den en gång var...

Någon stiländring är det då inte tal om här hemma i alla fall. Jag älskar denna stil, även om jag blandar med allt möjligt annat som jag också tycker om.

I helgen ska vi rotera rum här hemma. Minstingen ska få flytta till översta våningen, då bonusdottern flyttar ut. Det innebär att jag ska få inreda gäststuga i minstingens gamla rum. Det ska bli en gäststuga kombinerat med minnesrum åt barnen. Jag vill få upp vissa av deras babykläder, barbiesamling, doptavlor, huvudfotingar m m Min man har inget sådant sparat efter hans barn (bonusbarnen), och jag har varit väldigt mån om att vi ska ha samma antal foton framme på våra sex barn (tre vardera) Men nu är de så stora, så nu vill jag få fram de minnen som JAG faktiskt har sparat efter dom. Inne i det blivande gästrummet, så finns även en matkällare. Den ska bli kontor åt mig nu då jag påbörjat mina studier.

Det känns jätteroligt att äntligen få genomföra detta, få se om orken hänger med bara?

Självklart så kommer det bilder då allt är klart.



Kram Linda







Inga kommentarer: